Bedömning och betygsättning (projekt + individuell)
Denna mall gäller för kurser som har en me-sida och avslutas med ett projekt som eventuellt kan utföras i grupp samt en individuell examination.
Här är de riktlinjer som används vid betygsättning. Detta dokument är också en mall som blir ett underlag till varje student så att de kan se grunderna för sitt betyg.
#Grunder för betygsättning
Följande använder vi som underlag och riktlinje när vi sätter kursens slutbetyg.
#Betyg A eller B (VG)
Projektet fungerar i stort sett felfritt med så gott som all funktionalitet implementerad, inklusive optionella krav.
Kursmomenten är utförda med utmärkt resultat och redovisade enligt instruktionen. Inget saknas eller är bristfälligt utfört.
Redovisningstexterna är kompletta, väl strukturerade och insiktsfulla. Via redovisningarna ger studenten en utomordentligt god bild av att förstå övningarna och dess innebörd. Studenten har mycket god förmåga att reflektera över kursmomenten, dess innehåll och sitt eget lärande.
#Betyg C, D eller E (G)
Projektet fungerar väl med grundläggande funktionalitet implementerad. Kanske även något av de optionella kraven implementerade.
Kursmomenten är utförda och redovisade enligt instruktionerna. Inget är undermåligt utfört.
Redovisningstexterna är välskrivna, kompletta och ger en god bild av att studenten har förstått de olika övningarna. Studenten har god förmåga att reflektera över innehållet i övningarna och sin egen insats i kursmomentet.
#Poängbedömning
#Kursmoment & Redovisningstexter
Följande tabell används vid bedömning av genomförda kursmoment och redovisningstexterna. Underlaget är din kompletta me-sida.
Bedömningspunkt | Poäng | Din poäng |
---|---|---|
Kursmomenten är utförda enligt instruktion och redovisningstexterna är kompletta. | 30 | |
Kursmomenten är mycket väl utförda och har det lilla extra. Redovisningstexterna är mycket välskrivna, insiktsfulla och visar på en mycket god förmåga att reflektera över kursmomenten, dess innehåll och studentens eget lärande. | 10 | |
TOTALT | 40 |
#Projektarbete
Följande tabell används vid bedömning av projektet.
Bedömningspunkt | Poäng | Din poäng |
---|---|---|
Krav 1 är implementerat och fungerar felfritt. | 5 | |
Krav 2 är implementerat och fungerar felfritt. | 5 | |
Krav 3 är implementerat och fungerar felfritt. | 5 | |
Krav 4 är implementerat och fungerar felfritt. | 5 | |
TOTALT | 20 |
#Individuell
Följande tabell används vid bedömning av den individuella examinationen.
Bedömningspunkt | Poäng | Din poäng |
---|---|---|
Krav 1 är implementerat och fungerar felfritt. | 10 | |
Krav 2 är implementerat och fungerar felfritt. | 10 | |
Krav 3 är implementerat och fungerar felfritt. | 10 | |
Krav 4 är implementerat och fungerar felfritt. | 10 | |
TOTALT | 40 |
#Slutbetyg
Ditt slutbetyg redovisas i tabellen nedan.
A-F, ECTS | U, G, UX | U, G, VG | U, 3-5 | Definition | Poäng nivå | Ditt betyg |
---|---|---|---|---|---|---|
A | G | VG | 5 | UTMÄRKT – enastående resultat. | 90+ | |
B | G | VG | 4 | MYCKET BRA – klart över medelstandard. | 80+ | |
C | G | G | 4 | BÄTTRE ÄN BRA – allmänt bra arbete. | 70+ | |
D | G | G | 3 | BRA – en fullgod prestation. | 60+ | |
E | G | G | 3 | GODKÄNT – resultatet uppfyller minimikriterierna. | 55+ | |
FX | UX | - | - | KOMPLETTERA – mer arbete krävs innan betyg kan sättas. | 54- | |
F | U | U | U | OTILLRÄCKLIGT – (avsevärt) mer arbete krävs. | 50- |
Övergripande kommentar
Här skrivs en avslutande kommentar om betyget.
#Revision history
- 2018-02-27: (A, mos) Kopia av projektexamination, uppdaterad för projektexamination plus individuell examination.