Uppgiftsbanken
Uppgifter, övningar och laborationer i HTML, CSS, JavaScript, PHP, SQL för att du skall få öva dig i webbprogrammering och webbutveckling.
Uppgifter, övningar och laborationer i HTML, CSS, JavaScript, PHP, SQL för att du skall få öva dig i webbprogrammering och webbutveckling.
Vi ska göra ett tärningsprogram, där en eller flera tärningar kastas, snittvärdet beräknas och visas tillsammans med slagserien. Till vår hjälp ska vi använda funktioner.
Du skall välja ut ett antal olika webbplatser och studera dem utifrån aspekten designprinciper.
Du skall studera webbplatserna och försöka identifiera om de använder sig av några designprinciper du kan känna igen samt om du finner något annat tongivande för designen i deras webbplats.
Vi tar ett första steg i sandboxen och presenterar utskrift av datum och tid med hjälp av JavaScript.
Vi jobbar vidare i vår sandbox och lär oss hantera inmatning från tangentbordet.
Bygg in en sökmotor i din me-sida, en sökmotor som söker i din egen-konstruerade databas.
Skriv en multisida i PHP för att visa hur kopplingar till databasen SQLite fungerar.
Bygg in funktioner in din me-sida, som löser CRUD, så att man kan lägga till, uppdatera, radera och visa innehåll i databasen.
Fortsätt jobba med WebGL genom att förbättra din sandbox för testprogram samt göra ett testprogram som ritar och animerar trianglar.
Skapa en animerad 3D värld av kuber som rör sig och flytta runt i världen genom att styra med tangentbordet.
Skapa en portfölj för presentation av dina kursmoment i kursen webgl och vidare i dina studier. Du kopierar en struktur för en webbsida som består av HTML, CSS och JavaScript med ett färdigbyggt skal för de webbsidor som portföljen skall bestå av.
När kursen är klar kommer din portfölj att samla en stor del av det arbetet du gjort under kursen, det blir en del av din redovisning av kursen.