Traineeprogram Stjärnfemman hos Region Blekinge

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Traineeprogram Stjärnfemman hos Region Blekinge

Inlägg04 mar 2019, 15:13

Jag fick mail från Axelina som vill komma i kontakt med studenter som går ut och vill delta i ett traineeprogram enligt följande.

Jag heter Axelina och arbetar på Framtidsverket. Jag kontaktade dig för ett tag sedan angående ett Traineeprogram där era studenter är efterfrågade att söka till. På uppdrag av Region Blekinge har vi skräddarsytt ett traineeprogram som heter Stjärnfemman och som syftar till att ge studenter maximalt med arbetslivserfarenhet redan innan sin examen och bidra till kompetensförsörjning hos Regionen. Traineeplatserna ligger under Regionservice och Regionstaben. Målet är att de få utvalda traineerna med teknisk inriktning efter traineeprogrammet ska bli så anställningsbara som möjligt och ge studenterna en chans att samla på sig erfarenhet innan de ska ut i arbetslivet.

Ger studenterna en unik chans till erfarenhet och fördel efter examen
Vi kommer till Blekinge för att marknadsföra Stjärnfemman under vecka 10. Finns det möjlighet att komma in en kort stund på en föreläsning för de studenter som börjar sitt sista år i augusti och berätta om traineeprogrammet? Vi behöver endast ca. 5 minuter för att i korta drag berätta om upplägget och hur man går tillväga för att ansöka. Vi är övertygade att traineeprogrammet är intressant och utvecklande för studenterna. Det är min kollegor Mikaela och Elin som arbetar med rekryteringen som kommer att vara på plats, här är Mikaelas kontaktuppgifter: Mikaela.karlstrom@framtidsverket.com. Ni får jätte gärna sprida informationen till era studenter om Traineeprogrammet och finns det en möjlighet att få komma och berätta om det i klassrummet vore det toppen!

Jag skickar med länken till Region Blekinges hemsida där ni finner mer information: https://regionblekinge.se/jobba-hos-oss ... ogram.html

Se även filmen ifrån förra årets upplaga av Stjärnfemman https://www.youtube.com/watch?v=0D_FeiKnw0U&t=95s

Ni får jätte gärna sprida informationen till era studenter om Traineeprogrammet och finns det en möjlighet att få komma och berätta om uppläggetdet i klassrummet vore det toppen! Alternativt en föreläsare jag kan kontakta direkt.

Ser fram mot er återkoppling!

Med vänlig hälsning,
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: Traineeprogram Stjärnfemman hos Region Blekinge

Inlägg06 mar 2019, 17:46

Hej Mikael!
Hade jag kunnat be dig att uppdatera texten på sidan för studenterna till följande? Stort tack för din hjälp!

Sök det unika traineeprogrammet Stjärnfemman!

Ska du påbörja ditt sista eller näst sista år utav dina studier och är sugen på en utmaning vid sidan av studierna? Traineeprogrammet Stjärnfemman är en unik möjlighet för dig som vill påbörja din karriär redan under studierna. Här får du maximalt med arbetslivserfarenhet under ett läsår, lön, utbildning och personlig utveckling inom bland annat presentationsteknik och ledarskap.

Vad är Stjärnfemman?
Stjärnfemman är ett traineeprogram som Framtidsverket tillsammans med Region Blekinge anordnar för tredje gången. I Stjärnfemman får du som ingenjörsstudent möjlighet att sätta dina teoretiska kunskaper i praktiken, delta i givande utvecklingsprogram och få lön. Traineeplatserna är för dig som pluggar:
* IT
* systemutveckling
* IT säkerhet
* Industriell ekonomi /mot upphandling
* fastighet/fysisk planering

Vad får jag som trainee?
Som trainee får du lön, ett värdefullt jobb som bidrar till samhället och spännande möjligheter till att utveckla dina kunskaper. Till din hjälp får du en handledare, chef och mentor som alla bidrar till din utveckling. Vidare får du spännande utvecklingsdagar och roliga studiebesök i verksamhetens olika delar. Under programmet får du delta i studiebesök, utbildning och workshops som syftar till att främja din personliga utveckling inom exempelvis att hålla presentationer samt ledarskap. Efter avslutat program kommer möjlighet till anställning att finnas.

Ansök till traineeprogrammet
Vill du läsa mer om traineeprogrammet och se vad tidigare traineer tycker gå in på: https://regionblekinge.se/trainee
För att söka en av de fem traineeplatserna: https://www.framtidsverket.com/jobb

Har du frågor eller funderingar - varmt välkommen att kontakta:
Mikaela Karlström
HR-konsult Framtidsverket
070-287 11 38
...
..:
.... /mos