https://dbwebb.se/kunskap/flask-get-post

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

knasenn

sql-guru

https://dbwebb.se/kunskap/flask-get-post

Inlägg02 feb 2019, 19:32

Hej,

jag försöker följa instruktionerna för uppgiften "flask-get-post".
Jag kommer till steget där man ska testa sin kod och jag får otroligt många felmeddelanden som jag har svårt att tolka:
Ngn som på rak arm kan säga vad det är för fel?
Kod: Markera allt
Flask 500

Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/flask/app.py", line 2292, in wsgi_app
    response = self.full_dispatch_request()
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/flask/app.py", line 1815, in full_dispatch_request
    rv = self.handle_user_exception(e)
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/flask/app.py", line 1718, in handle_user_exception
    reraise(exc_type, exc_value, tb)
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/flask/_compat.py", line 35, in reraise
    raise value
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/flask/app.py", line 1813, in full_dispatch_request
    rv = self.dispatch_request()
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/flask/app.py", line 1799, in dispatch_request
    return self.view_functions[rule.endpoint](**req.view_args)
  File "app.py", line 11, in main
    return render_template("index.html", people=handler.get_people())
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/flask/templating.py", line 135, in render_template
    context, ctx.app)
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/flask/templating.py", line 117, in _render
    rv = template.render(context)
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/jinja2/asyncsupport.py", line 76, in render
    return original_render(self, *args, **kwargs)
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/jinja2/environment.py", line 1008, in render
    return self.environment.handle_exception(exc_info, True)
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/jinja2/environment.py", line 780, in handle_exception
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/jinja2/_compat.py", line 37, in reraise
    raise value.with_traceback(tb)
  File "/home/hemdatorn/dbwebb-kurser/oopython/me/kmom02/session/templates/index.html", line 1, in top-level template code
    {% include 'header.html' %}
  File "/home/hemdatorn/dbwebb-kurser/oopython/me/kmom02/session/templates/header.html", line 32, in top-level template code

Add Employee

File "/usr/lib/python3.6/site-packages/flask/helpers.py", line 356, in url_for
    return appctx.app.handle_url_build_error(error, endpoint, values)
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/flask/app.py", line 2061, in handle_url_build_error
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/flask/_compat.py", line 35, in reraise
    raise value
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/flask/helpers.py", line 345, in url_for
    force_external=external)
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/werkzeug/routing.py", line 1776, in build
    raise BuildError(endpoint, values, method, self)
werkzeug.routing.BuildError: Could not build url for endpoint 'company'. Did you mean 'main' instead?

Användarvisningsbild

Zeldah

dbwebb

Re: https://dbwebb.se/kunskap/flask-get-post

Inlägg03 feb 2019, 12:09

hmm, kanske har med länkarna i header att göra. Ser ut att kunna ha med url_for() att göra. Har du skapat routes i app.py för alla länkar du skapat i navbaren?
Användarvisningsbild

knasenn

sql-guru

Inlägg03 feb 2019, 16:10

Zeldah skrev:hmm, kanske har med länkarna i header att göra. Ser ut att kunna ha med url_for() att göra. Har du skapat routes i app.py för alla länkar du skapat i navbaren?

Hejsan,

Tackar för svar :) Jag läste nog dock lite för snabbt och gjorde fel i uppgiften.

Jag gjorde om det och kopierade "my_app"(från kmom01) och utgick från den. Gör jag det så fungerar det nu förutom en sak.
Har jag Debugger = True så startar inte servern och jag får felmeddelandet nedan. Tar jag bort debugger=True så verkar det dock funka som det ska.

Edit* Jag testade nu "facit" och då får jag samma problem ifall jag inte tar bort debugger = TRue

Kod: Markera allt
$ python3 app.py
      3 [main] python3.6m 19600 child_info_fork::abort: address space needed by '_asyncio.cpython-36m-x86_64-cygwin.dll' (0x1D0000) is already occupied
* Serving Flask app "app" (lazy loading)
* Environment: production
   WARNING: Do not use the development server in a production environment.
   Use a production WSGI server instead.
* Debug mode: on
* Running on http://127.0.0.1:5000/ (Press CTRL+C to quit)
* Restarting with stat
      3 [main] python3.6m 20360 child_info_fork::abort: address space needed by '_asyncio.cpython-36m-x86_64-cygwin.dll' (0x1D0000) is already occupied
Traceback (most recent call last):
  File "app.py", line 46, in <module>
    app.run(debug=True)
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/flask/app.py", line 943, in run
    run_simple(host, port, self, **options)
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/werkzeug/serving.py", line 812, in run_simple
    reloader_type)
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/werkzeug/_reloader.py", line 275, in run_with_reloader
    sys.exit(reloader.restart_with_reloader())
  File "/usr/lib/python3.6/site-packages/werkzeug/_reloader.py", line 132, in restart_with_reloader
    close_fds=False)
  File "/usr/lib/python3.6/subprocess.py", line 267, in call
    with Popen(*popenargs, **kwargs) as p:
  File "/usr/lib/python3.6/subprocess.py", line 709, in __init__
    restore_signals, start_new_session)
  File "/usr/lib/python3.6/subprocess.py", line 1275, in _execute_child
    restore_signals, start_new_session, preexec_fn)
BlockingIOError: [Errno 11] Resource temporarily unavailable

En extra lite fråga. Ska man lägga till show employees in headern? Eller ska den bara visas i
Användarvisningsbild

Zeldah

dbwebb

Inlägg03 feb 2019, 20:43

Det felet får man om en gammal process fortfarande är igån, det brukar hjälpa att starta om cygwin för att bli av med det.
Angående din sista fråga har bröts den mitt i så vet inte exakt vad frågan är, men du borde lägga till länk till show employees i headern om det är vad du undrar.