kmom10 - gridbaserat layout

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

knasenn

sql-guru

kmom10 - gridbaserat layout

Inlägg11 jan 2019, 02:02

Hej,

Har jag tolkat följande krav rätt?
Temat skall använda gridbaserat layout, vertikalt som horisontellt.

Man ska alltså använda sig av griddet istället för tex % eller px när man anger tex bredd?

Och isf är det någon som minns vilket kmom det var vi gick igen det?

Mvh
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: kmom10 - gridbaserat layout

Inlägg11 jan 2019, 09:24

kmom03
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

knasenn

sql-guru

Inlägg11 jan 2019, 11:47

mos skrev:kmom03

Tack!

vill man även att de responsiva delarna ska anges mha griddet? Eller får man använda % där?

Mvh
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg11 jan 2019, 13:21

Om man har gjort som man "ska" i kursens tidigare moment så borde/kan man ha en struktur som enklast återanvänds. Så är tanken.

Förhoppningsvis har man redan tema som man kan bygga vidare på och less-moduler som kan återanvändas. Man behöver inte starta på nytt och projektet handlar då om att finslipa det man har gjort och vidarutveckla less-moduler och anpassning för projektets teman.

Men, annars så får man hålla sig till specifikationen och tolka den.

Ibland får man även gissa sig fram till lärarens intentioner och förutfattade meningar. Det är ju ingen lag på det. Men ibland är det en god taktik.

Oavsett, projspecen gäller, så vi lutar oss mot den och tolkar efter bästa förmåga.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

knasenn

sql-guru

Inlägg12 jan 2019, 20:54

mos skrev:Om man har gjort som man "ska" i kursens tidigare moment så borde/kan man ha en struktur som enklast återanvänds. Så är tanken.

Förhoppningsvis har man redan tema som man kan bygga vidare på och less-moduler som kan återanvändas. Man behöver inte starta på nytt och projektet handlar då om att finslipa det man har gjort och vidarutveckla less-moduler och anpassning för projektets teman.

Men, annars så får man hålla sig till specifikationen och tolka den.

Ibland får man även gissa sig fram till lärarens intentioner och förutfattade meningar. Det är ju ingen lag på det. Men ibland är det en god taktik.

Oavsett, projspecen gäller, så vi lutar oss mot den och tolkar efter bästa förmåga.

Okej jag förstår :) Tack för din ditt detaljerade svar. Jag hade använt % på vissa av de responsiva delarna men andrade dem till att följa griddet.

Nya frågor och funderingar har kommit upp :) Jag har länkat in vissa "färdiga" moduler i mitt projekt. bl.a. designax, fontawsome m.m. Dock är dom fyllda med saker och jag använder ju inte allt i dem. Är det krav på att man "rensar" i dem eller kan jag lämna dessa som de är?
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg14 jan 2019, 10:17

knasenn skrev:Nya frågor och funderingar har kommit upp :) Jag har länkat in vissa "färdiga" moduler i mitt projekt. bl.a. designax, fontawsome m.m. Dock är dom fyllda med saker och jag använder ju inte allt i dem. Är det krav på att man "rensar" i dem eller kan jag lämna dessa som de är?

Låt dem vara, när du kompilerar ditt LESS_tema så väljer du vad som används och det är det viktiga.
...
..:
.... /mos