GrillCon Hackathon 2018 Vår

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

GrillCon Hackathon 2018 Vår

Inlägg17 maj 2018, 10:02

Torsdagen (idag) den 17/5 är det dags för Hackathon som inleder vårens GrillCon event. Hackathon badge till alla deltagare.

Instagram image

Vi håller till i labbsalarna, det finns snacks o dricka tillgänglig i någon form och vi hackar kod, ensamma eller i grupp, i något projekt som vi håller extra kärt, eller väljer att prioritera upp för dagen.

Instagram image

Det är alltså en fri dag, en ledig dag, då man får hacka på vilket projekt som helst. Kanske en blivande affärsidé? Kanske bara nåt extra roligt hobby projekt.

Visste du att några av de mest kända opensource-projekten, som nu även är företag som omsätter stora pengar internationellt, dessa projekt startades när grundarna gick i skolan. Några kända exempel är Drupal och WordPress (PHP CMS).

Så, vad hackar du på idag? Låt höra!

Du behöver vara klar, committad och incheckad innan kvällen fortsätter på Fox & Anchor.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: GrillCon Hackathon 2018 Vår

Inlägg17 maj 2018, 10:08

Själv anmäler jag min nu till Hackathonet och avser slutföra att mitt Asteroids-spel kan skjuta skott. Det är alltså ett JavaScript spel i canvas och ambitionen är att dela upp det i klasser (från början var det i en JS-fil).

Låt se hur långt jag kommer. Jag siktar högt.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

Bäck

css-guru

Inlägg17 maj 2018, 10:10

Woho, jag är här med.

Fixar väl min presentation för imorgon, i react då alltså ;) ingen powerpoint här inte.. och lite animationer..
och lite style.. oj oj hur ska de bli?
- Bäck (daBack)
En hängiven programmerare som diggar design.
Användarvisningsbild

efo

dbwebb

Inlägg17 maj 2018, 10:12

Jag har mitt ego-projekt (har till och med noice-cancelling headphones med dagen till ära).

Jag ska koda i Ruby on Rails 5.2 och ska försöka få ihop en prototyp för en utbildningsplattform för kodning.

git init och sen är vi igång...
Användarvisningsbild

Lenore

css-hackare

Inlägg17 maj 2018, 10:45

Nu drar #TeamCSS igång! Dagens uppgift är att skapa en "konferens"-sida för GrillCon eller nåja en design för en sådan.
"Det spelar mindre roll vad du gör så länge du gör något för det blir förmodligen bli fel ändå."
Användarvisningsbild

ceruza

git-maestro

Inlägg17 maj 2018, 10:54

Jag anmäler mig med att slutföra en gammal enhancement-issue på en discordbot som inte fått den kärlek jag velat ge den över tiden.

https://github.com/ceruzaa/Dave/issues/4

Det är ambitonen för dagen!
Användarvisningsbild

ceruza

git-maestro

Inlägg17 maj 2018, 16:43

Det blev mycket trevligt samtal på hacket, men jag lyckades skapa en pull request för issue-4 i min chatbot!

https://github.com/ceruzaa/Dave/pull/15
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg17 maj 2018, 17:36

Alla kunde slutligen se att herr mos kunde skjuta skott i sitt Asteroids.

Vissa hade invändningar mot att hela kravbilden av att "skjuta skott i Asteroids" troligen inte var uppfylld. Men, skott sköts, där fanns inga invändningar.

Det finns saker att göra till nästa Hackathon också... så är det nog... kanske så man kan skjuta skott i alla riktningar...
...
..:
.... /mos