GrillCon 2018 Vår

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

GrillCon 2018 Vår

Inlägg12 dec 2017, 16:50

I sann demokratisk anda är nu datum etablerat för vårens GrillCon.
Kod: Markera allt
15:24 <@mos> GrillCon 2018 Vår, 17-19 maj. Första... andra... tredje...
15:25 <%kh31d4r> såld!
15:26 < Aurora> Redan inlagd i min kalender. Härligt med synkning
15:26 <@mos> marvin grillcon
15:26 < marvin> https://grillcon.dbwebb.se/. Nästa grill är 2018-05-18. Dags att börja tagga...

Preliminärt schema:

Torsdag 9-18 Hackathon i labbsalen
Torsdag 18:30 The Fox & Anchor, med eller utan karaoke
Fredag 9 Frukost
Fredag 10-12 Hackathon fortsätter
Fredag 13-16 Seminarie-mingel med gamla studenter och företagsreps.
Fredag 17 Traditionell grill
Lördag 10-14 Fotoklubben har utflykt

Under torsdagens Hackathon kan jag tänka mig att vi försöker få in några kortare 15 minuters seminarier som känns relevanta. Vi är i labbsalen så i en av salarna kan vi ha föredragen. Kanske ska vi våga oss på att streama dem denna gången?

Fox & Anchor funkade bra i våras, det verkade uppskattat så kanske vi tar en runda till?

Fredagseftermiddagen har jag löst planerat. Men vi får besök av gamla studenter och dem vill jag gärna aktivera. Troligen satsar jag även på att försiktigt bjuda in externa företagsrepresentanter till eftermiddagen. Det får bli en del mingel och en del seminarier. Jag gillar upplägg med korta 15-20min seminarier följt av frågor. Kanske kan vi få till något sådant följt av en paneldebatt.

Badges, paracordlina, broderade tygmärken, tror vi måste ha en äkta GrillCon tshirt oxå. Kanske en kaffemugg som kan komplettera tshirten. Det vore på tiden.

Så, fler/andra förslag?
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: GrillCon 2018 Vår

Inlägg12 dec 2017, 17:08

Kollar upp om det eventuellt funkar att ha puben öppen efter grillen på fredagen, om det finns intresse.
15:50 <@mos> Losningen: är puben öppen 18/5? Eller händer något speciellt den veckan?
15:54 < Losningen> mos: Det borde vara öppet ja. Inget speciellt planerat än iaf :)
15:55 < Losningen> Fredag, så det är after school 15:56 <@mos> Går det fixa så att folk som deltar på grillen på fredagen kan glida in på puben, när de grillat färdigt? Det är ju mest stud, gamla stud och eventuellt några företagsreps. Namnlista/anmälningslista går att ordna.
16:00 <@mos> Losningen: jag kan fixa en gästlista isåfall. Antar att folk droppar av från grillen vid 20, några kanske väljer att kika in på puben. Vore trevligt att "knyta ihop" fredagen på det viset.
16:01 <%kh31d4r> pub låter inte som grill? vad hände med att stå och elda tills mitt i natten och sen städa i hal-ljuset av en V70?:)
16:02 <@mos> kh31d4r: några måste ju vakta grillen tills den e slut, så den biten må va kvar :)
16:02 < Losningen> mos: Låter bra, fast kåren stänger 21 på fredagar. Men kanske går att ordna ifall man kontaktar Rotundan
16:03 <@mos> Losningen: ah, tänkte det var öppet lite längre, men vi kan prata om det så får vi se hur vi gör.
16:04 <%kh31d4r> mos: jag tänkte att den skaran redan var ganska klen, så om några erbjuds öl så blir den nog ännu tunnare :P
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg14 mar 2018, 20:51

Planering fortgår så smått, det finns en del idéer och lite prat om hur det skall se ut på längre sikt.

Diskussioner skall lägga sig lite och till slutet av nästa vecka så ska vi se att vårens format blir fastlagt, tillsammans med lite tankar om framtid.

Arbete pågår...
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg04 apr 2018, 18:50

Möte / träff onsdagen den 18/4 kl 15 för de som vill vara med och arrangera vårens GrillCon.

Det grova schemat finns nu på https://grillcon.dbwebb.se.

Det handlar om vilka aktiviteter som finns på Hackathonet (torsdagen) samt eventuellt vad som sker under konferensdagen (fredagen).

Till Hackathonet är tanken att vi försöker fixa några teman i smågrupper. Vi behöver några som driver på temana och leder grupperna.

För egen del kan jag driva en grupp som vill koda spel i JavaScript (med eller utan server), för det vill jag göra.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg11 apr 2018, 18:20

mos skrev:Möte / träff onsdagen den 18/4 kl 15 för de som vill vara med och arrangera vårens GrillCon.

Mötet håller på till 16:00 (och 17:00). Jag planerar så att de centrala delarna diskuteras innan 16:00. Mellan 16-17 så stannar hängivna kvar och försöker sätta saker på plats inför vårens grillcon, samt spånar loss om kommande grillcons där vi siktar på höstens och nästa vårs variant som vi tänkte försöka jobba med som en grupp, eller flera grupper.

Vi har en ambition av att göra nästa vårs grillcon till en "riktig konferens" med call for papers och liknande, det skall se ut som en riktig konferens och innehålla saker som finns på riktiga konferenser, så det blir lite mer diverse arbete kring det eventet. Men klassisk grill blir det alltid, det kan vi inte tumma på.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg25 apr 2018, 19:38

Det närmar sig, planen ser allt mer klar ut och anmälan är nu öppen!
https://grillcon.dbwebb.se/

Den stora frågan är nu vilken färg årets badge skall ha.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg02 maj 2018, 19:08

Allt är på plats, programmet finns presenterat, webbplatsen är uppdaterad och anmälan är öppen.
https://grillcon.dbwebb.se/
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg09 maj 2018, 15:47

Nästa vecka på onsdag den 16/5 kl 13-16 är det klipp och klistra i labbsalen H430. Det handlar om att tillverka badges.

Förra gången kunde alla som deltog göra sin egen personliga badge, att lägga till resten av de ypperligt väl-laminerade badgesana.

Instagram image

...
..:
.... /mos