Jag vill byta från campus till distans (vice-versa)

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Jag vill byta från campus till distans (vice-versa)

Inlägg22 aug 2017, 13:03

Jag kontaktar dig för att veta om det går att byta till distansprogrammet? Det har varit svårt för mig att få tag i lägenhet och det skulle underlätta mig jätte mycket att plugga på distans för att då skulle jag kunna bo kvar hemma.

Man kan tidigast byta till distansprogrammet till vårterminen. Förutsatt att det finns plats på distansprogrammet.

Det är ofta högre söktryck på distansprogrammet och en lång rad av reserver som antas innan det blir frågan om byte.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: Jag vill byta från campus till distans

Inlägg23 aug 2017, 09:25

Vi har diskuterat detta tidigare under "Antagning till senare del av utbildningsprogram".

Alla kan ansöka om det från termin 2. Ansökningsblankett ligger på studentportalen.

Ja, från termin 2 (våren 18) kan vi bevilja antagning till senare del av program under förutsättning att studenten uppfyller förkunskapskraven.

Förkunskapskrav inkluderar att man har läst/läser/klarat de kurserna som finns på termin 1.

Samma sak gäller om man vill byta från campus till distans, eller vice versa, under år 2 eller inför år 3. Man kan alltså gå två år på distans och sedan läsa sista året på campus. Det tredje året finns ännu inte på distans.

De som går kurspaketen kan använda detta för att bli antagna till programmet, när de är klara med sitt kurspaket.

Kurspaketet har även en specialare att har man klarat ett kurspaket kan man ansöka till termin 2 på programmet, man får då en individuell studieplan under termin 2 och till termin 3 är man ikapp med programstudenterna.
...
..:
.... /mos

Grahoo

nykomling

Re: Jag vill byta från campus till distans (vice-versa)

Inlägg15 aug 2019, 12:59

Hello!

Har en liknande situation & fråga som ovan, är antagen till Campus men vill helst studera Distans. Enligt UHR finns det 245 reserver till Webbprogrammering Distans. Betyder detta att även dem kommer att få en chans att bli antagna termin 2? eller dem "stryks" från listan så att man endast står i kö med dem som är antagna till Webbprogrammering Campus ?
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: Jag vill byta från campus till distans (vice-versa)

Inlägg15 aug 2019, 21:11

De som är reserver nu är endast reserver till terminsstarten nu, de finns inte kvar efter att programmet har startat.

Till termin 2 är det maximalt de som blivit antagna till programmet, och genomgått kurserna för termin 1.
...
..:
.... /mos