26 jan 2017, 14:56
Så jag funderar vidare på en utökade GrillCon 2017 Vår, en extended version, med fler features.
Så här ser mina funderingar ut:
Tors
09:00 - 12:00 Seminarier, presentationer, samtal (skola, arbete, öppen källkod)
13:00 - 15:00 Seminarier, presentationer, samtal (skola, arbete, öppen källkod)
15:30 - 17:00 Innebandy
Fre
09:30 - 11:00 Shopping City Gross
11:00 - 12:00 Hacking (preppa grillen genom hackande av shoppade saker)
13:00 - 16:00 Programutvärdering Webbprogrammering och kurspaket (samtliga välkomna)
17:00 - GrillCon á la classic
Lör
dbwebbs fotoklubbs årliga familjeutflykt till hemligt resmål i Blekinge. En dagsutflykt i (hav), skog och mark. Ta med egen matsäck. Turen utgår från BTH 08:30, eller så.
Övrigt så funderar jag på att höra med utbildningsföreningen om de är sugna på att hitta på något inom ramen för evenemanget.
Seminarierna är sådant vi löser själva, vi kan ju rätt så mycket, vi skall bara sprida det. Det får bli en blandning av studenter, alumni och lärarteamet som lägger upp det programmet. Vi styr själva. Kanske bjuder jag in nån företagare som är relevant för det vi gör. Får se. Det blir som en skoldag fast upplagd som en konferens.
Vill du hålla i en presentation, seminarie eller anordna en gruppdiskussion om något så hojtar du till. Ett utmärkt tillfälle att initiera, hålla liv i, få hjälp med ett projekt inom öppen källkod.
På lördagen så är dbwebbs fotoklubb arrangör. Nu har vi ännu inte en fotoklubb, men när jag startat den så ska jag berätta för dem att de skall arrangera familjeutflykten i samband med GrillCon.
Planen är klar. Låt se om någon finner den intressant.
...
..:
.... /mos