I lärarteamet har vi diskuterat en del kring programmets upplägg och nu i veckan har vissa saker fallit på plats. Delvis handlar det om nya kurskoder, kursnamn och lite kurser som flyttar runt.
Som programansvarig är jag är mitt i uppdateringen och behöver synka saker med folk runt omkring mig, men arbetsdokumentet under
https://dbwebb.se/program/webbprogramme ... etmaterial finns dokumentet "Kursplanering hela programmet, utvecklingsmaterial" och första fliken visar lite vad som är på gång att hända.
Det finns också noteringar i kanten som visar vad som händer.
Som sagt, det är arbetsmaterial och när saker väl fallit på plats så får ni mer info.
Det finns flera saker vi vill förhöja i programmets upplägg, för att nämna ett par:
* Mer fokus UX i flera av kurserna
* Tydligt fokus virtualisering (docker mm) och devops
* Täck in alla testfaser (UX-tester, funktions, integration, system, prestanda och ev behaviour driven testing).
Vi tar också ett steg fram för att få in en säkerhetskurs i programmet, som har fokus mot webben.
Eventuellt försvinner indproj från distansprogrammet, vi behöver den kursplatsen till en uppdaterad kurs som går under namnet jsramverk.
Nåväl, se arbetsdokumentet för detaljer.