Längden på redovisningstexten för Kmom10, Proj. och exam...

• Författare
  • Meddelande

kryman

sql-kodare

Längden på redovisningstexten för Kmom10, Proj. och exam...

Inlägg30 okt 2018, 17:12

Behöver man oroar sig över ifall man skriver vad man har på hjärtat och det kanske visar sig att man skriver ganska mycket, för kmom10 (och kanske för andra kursmoment)? När ni skriver ibland i en och annan punkt tex. "ett textstycke om ca 5-10 meningar" under redovisningen, behöver man oroa sig för att detta är ungefär vad ni kräver, och för lite under eller för mycket över blir poängavdrag, eller kanske ännu värre, ett icke godkänt uppfyllt krav? Jag började nyss oroa mig över detta, och som vi vet verkar jag oroa mig ganska mycket och ganska lätt. Men speciellt dirigerar jag min fråga till just för mycket, som jag redan lämnat in på Canvas. Ibland känns det kanske som man vill ta upp mera för det man gjort, om man kanske också gjort mera.
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: Längden på redovisningstexten för Kmom10, Proj. och exam

Inlägg30 okt 2018, 17:54

Även lärare är människor och de läser gärna, likt de flesta individer, texter som är intressanta, koncisa och tydliga.

Det är svårt att säga när långt blir för långt.

Man säger/skriver det man vill och håller tummarna för att det blir bra.

Ofta, när jag själv skriver texter, så märker jag att orden lagts ut lite väl bra och vid en genomläsning är det inte ovanligt att jag rensar rejält i det jag skrivit för att det viktiga inte skall försvinna i "all text", eller att jag skall riskera att tappa läsarens intresse.

Rent generellt finns inga direkta straff att skriva alltför långt, det är dock inte nödvändigtvis en bonus att skriva mycket. Kanske kan någon komma att påpeka tt du kan försöka korta ned texterna till nästa gång.

Det brukar gå bra, inget att oroa sig för.
...
..:
.... /mos

kryman

sql-kodare

Inlägg30 okt 2018, 19:24

Jag passar på att fråga här relaterat med redovisningen generellt.

Får man efter man redovisat på Canvas, när den granskas eller efter den blivit granskad, redigera sin redovisningstext, utföra CRUD här och där? I den här frågan är det också mer relaterat till nu, under granskning kmom10, får jag utföra CRUD (jag menar inte att jag lagrar redovisningen i någon databas utan direkt på texten) om jag tycker något ska ändras?
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg30 okt 2018, 20:02

Får och får... tanken är ju att en inlämning är klar när den görs. Så är grundtanken.

Vill man avvakta att lämna in så går det bra, man riskerar rättningsfönstret, inget annat.

Det är bättre att avvakta att lämna in, göra klart och sen lämna in, även om det är efter deadline.

Risken att lämna in och redigera i efterhand är att rättaren sitter och bedömer ditt projekt när du gör din uppdatering och något går sönder -> ditt fel -> ditt problem.

Eller lämna in, låt det vara som det är, betyget kanske inte är så viktigt, ta det lite lugnt och satsa på nästa kurs?
...
..:
.... /mos

kryman

sql-kodare

Inlägg30 okt 2018, 23:06

Vad jag hade i åtanke var typ mindre, väldigt liten ändring i redovisningstexten, jobbet att kopiera texten på nytt och slänga in i Canvas är mer än att göra denna lilla justering, förmodligen. Men jag vill ändå ha med det i Canvas. Så projektet i sig förblir intakt, och jag tror nog jag knappt vågar pilla där något mer.

kryman

sql-kodare

Inlägg31 okt 2018, 06:51

God morgon Mikael. Jag tar det här fast det inte har med redovisningstexten att göra.

Skulle du kunna kolla vad som hänt med min rättning för kmom06? Det har tagit ovanligt lång tid, och Kenneth svarade förut på min fråga att det kan ta upp till 15 dagar, vilket nu börjar närma sig. Bif. finner du en bekräftelse när jag lämnade in den på Canvas.
Bilagor
Sketch.jpg
Skärmdump Canvas
Sketch.jpg (218.92 KiB) Visad 1061 gånger
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg31 okt 2018, 08:27

Maila dbwebb@bth.se och fråga där.
...
..: