SEO för Webbprogrammerare - Mina tips!

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

emilwallgren

sql-kodare

SEO för Webbprogrammerare - Mina tips!

Inlägg26 okt 2017, 22:32

Tjenixen!

Studerade för ett tag sedan på BTH där jag läste Kurspaket webprog.

Under min studietid växte intresset fram för SEO och hur man faktiskt fick besökare till de webbplatser man gjorde via organiskt sök. Idag arbetar jag heltid med SEO och tänkte dela med mig av en guide jag skrev som jag tror kan hjälpa till med att lyckas i sökresultaten. Då jag fick så fantastiskt fin hjälp här på forumet från Mos och kurskamrater är det faktiskt inte mer än rätt att jag delar med mig av egen kunskap tillbaka! :)

Here it is: https://www.bebetteronline.se/blogg/seo-pa-7-dagar/

Önskar alla en fortsatt grym lärandeperiod. Tiden med kurspaketet var något av det roligaste jag gjort i mitt liv!

Ha det fint!

/ Emil
They see me codin', they hatin'...
Användarvisningsbild

Allinrep

dbwebb

Re: SEO för Webbprogrammerare - Mina tips!

Inlägg27 okt 2017, 12:08

Tack för att du delar med dig! Jag skummade igenom introduktionen och dag ett och gillar formatet på guiden.

Har du funderat något på omfattningen på varje dags "arbete"? Har du medvetet gjort uppdelningen för att varje dag ska ta ungefär lika lång tid och hur lång tid hade du då i åtanke? Jag såg ingen sådan information. Förstår självklart att det är olika för alla eftersom alla har olika förkunskaper.
Användarvisningsbild

emilwallgren

sql-kodare

Inlägg27 okt 2017, 22:47

Tjenare!

Tack själv :)

Formatet är gjort för att man under en heldag skall kunna bearbeta var dags information.
Dock tar aktiviteterna under varje dag olika tid att bearbeta, beroende på hur snabb man är på att bearbeta informationen och lära sig. Bra feedback! Lägger in detta i början! :)

Tanken är att man skall gå ifrån newbie till mycket väl medveten om hur man kan arbeta för att stärka sin webbplats position i sökresultat på en vecka :)

Jag skulle t.o.m våga säga att om man läser den här guiden, lär sig all information utantill och testar på egen hand på några projekt skulle vara redo för att börja arbeta inom SEO.

En sak jag tänker få in snart i guiden, men som jag bjussar på redan nu är denna del som avser teknisk SEO. Gött för alla oss som kan detta. Denna guide är någon av de bättre jag känner till:https://www.gotchseo.com/seo-audit/#technical

Ha det fint!
They see me codin', they hatin'...

Michelle90d

nykomling

Inlägg29 apr 2019, 09:46

Hej!

Har du några bra råd om att använda länk kataloger? Vad är effekten av SEO optimering?

Tack på förhand