Boken: Pro PHP: Patterns, Frameworks, Testing

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Boken: Pro PHP: Patterns, Frameworks, Testing

Inlägg11 jan 2013, 14:45

Läs om boken - Pro PHP: Patterns, Frameworks, Testing

http://dbwebb.se/kunskap/boken-pro-php- ... g-and-more

och diskutera den här i tråden.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

JohannaL

*nix-hackare

Re: Boken: Pro PHP: Patterns, Frameworks, Testing

Inlägg12 feb 2013, 09:52

Har funderingar på att köpa en PHP-bok då jag har en som är väldigt gammal. Funderar på denna bok då den verkar ta upp lite mer avancerade saker och om jag fattat det rätt även objektorienterad PHP-programmering.
Jag kollade även på boken Pro PHP and jQuery och funderar på om det är "nödvändigt" med båda. Jag går ju trotts allt denna kurs för att lära mig javaScript och mer (objektorienterad) PHP så det kanske är en bra investering att köpa båda? Jag har en bok sedan tidigare i javaScript DOM Scripting och tänkte att den kanske räcker. Någon som har något bra svar eller rekommendation?
Jag tycker det är onödigt att köpa böcker som jag inte använder (har blivit en del sådana genom åren tyvärr) och hoppas att någon kan komma med något bra svar.
Jag kan påpeka att jag hållit på en del med PHP och vill lära mig mer och "djupare" saker. Jag har hållit på ytterst lite med javaScript, gick en kurs i HTML5 och då använde vi lite javaScript men mer än så har jag inte använt mig av det och det är väl framförallt den kunskapen jag känner att jag saknar inför en kommande yrkeskarriär inom webbutveckling.
Föresten om någon tycker jag ska lägga pengarna på någon/några andra böcker istället så är alla tips välkomna!