Sidomeny

• Författare
  • Meddelande

HenrikAronsson

sql-kodare

Sidomeny

Inlägg08 aug 2016, 20:28

Hej!

När man öppnar sidomenyn så ligger "stängningskrysset" kvar längst uppe i höger hörn om man scrollar neråt. Kanske skulle få det att följa med? Personligen hade jag kanske lagt krysset till vänster också så det hamnar "längst ut" på menyn.

En annan tanke är väl om man klickar någon annanstans på sidan så borde menyn försvinna bort...

My two cents :D

Henrik
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: Sidomeny

Inlägg09 aug 2016, 17:33

Tanken med att ha krysset på samma plats som menyknappen är att man har tummen (små enheter) på samma plats och kan klicka bort den direkt.

Jag är osäker på vad jag tycker om att man skall klicka jämte menyn för att den skall försvinna, har inte bestämt hur jag tycker där...

Men menyn behöver lite små förbättringar. Är lite osäker på om den verkligen stödjer äldre läsare, tror inte det, hade problem på min ipad 2:a.

Rent allmänt tror jag att vi kommer få se fler av dessa kompletterande menyer som inte bara är till för att hantera sm enheter utan även fungerar bra att lägga in hela webbplatsens kompletta navigering. Vi får se.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

Allinrep

dbwebb

Re: Sidomeny

Inlägg15 aug 2016, 20:12

mos skrev:Tanken med att ha krysset på samma plats som menyknappen är att man har tummen (små enheter) på samma plats och kan klicka bort den direkt.

Det går inte att klicka på krysset när man har scrollat ner, eftersom krysset då befinner sig högst upp på den absoluta sidan och därmed utanför det synliga fönstret. I alla fall i min (och Henriks) webbläsare. Menyn följer alltså med det synliga fönstret, men krysset scrollas bort.