Medlemslista för klubben

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Medlemslista för klubben

Inlägg13 feb 2017, 12:21

Skulle du vilja vara med i klubben? Går du ett inlägg och berätta vem du är och vilka förväntningar du har.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: Medlemslista för klubben

Inlägg13 feb 2017, 12:28

Jag vill vara med.

Jag finns mest i Blekinge men även Jönköpingstrakten vore trevligt.

Förra året köpte jag en Nikon D5500 som behöver ut och lufta sig. Jag tycker det är roligt att ta fina bilder men är rätt kass på det. Det är så många inställningar i kamerna som behövs förstå och kluras ut. Att enbart sätta kamerna i automatiskt läge är inte riktigt min grej, trots att det troligen hade gett bäst bilder...

Jag hoppas på en och annan utflykt i trevlig natur och möjlighet att leka med kameran i olika situationer. Vore spännande att krydda med en snäll variant av UE (Urban Exploration).

Jag behöver fixa till min EDC (EveryDayCarry) Fotoväska så den blir redo för utmaningen.

Nån liten träff nån gång per år där man kan hjälpas åt att lösa olika bildsituationer hade varit trevlig.

Blir spännande att se om några hänger på.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

efo

dbwebb

Inlägg13 feb 2017, 13:32

Jag vill vara med.

Jag finns främst i Östra Blekinge och sen självklart i världens bästa land DANMARK. Blir en del turer runt om i landet för att springa och där brukar kameran hänga med.

Jag har ett Canon EOS 100D, men funderar på att uppgradera till ett begagnat 5D mark II för riktiga fullformatsbilder. Favoritobjektivet är Canon EF 70-200 f2.8 som fungerar perfekt för både porträtt, sport och naturbilder.
Användarvisningsbild

Bäck

css-guru

Inlägg13 feb 2017, 14:18

Jag är på!
Jag införskaffade precis en nikon d7100. Kanske aningen avancerad för min nuvarande kunskap men jag vet att det kommer att ändras!
Även en gopro 4 session med hand och magfäste.
Ett litet fnyttigt stativ finns även också.
Det är inte bara porträtt som står i fokus utan all slags foto. Även lite cinematography.
Jag hoppas få bättre koll på kameran och lite generellt hur man tar bilder mer "proffsigt".

Rör mig runt omkring bth men även Jönköping då och då!
Senast redigerad av Bäck 13 feb 2017, 14:31, redigerad totalt 1 gång.
- Bäck (daBack)
En hängiven programmerare som diggar design.
Användarvisningsbild

losningen

html-guru

Inlägg13 feb 2017, 14:28

Jag vill också vara meeed!

Har en Nikon D3100 och en GoPro Hero+, samt ett ND-filter och två stativ.

Jag kör för det mesta timelapse men ibland blir det några enstaka bilder här och där med Nikonen.

Befinner mig mest i Karlskrona men ibland far man runt här och där!

Här är två långexponeringar tagna i Trysil https://imgur.com/a/oxsrD
Användarvisningsbild

skvist

*nix-hackare

Inlägg13 feb 2017, 15:00

Jag är gärna med på distans!
Bor i Stockholm och rör mig ofta kring Dalarna, kan tänka mig att följa med på större vändor (säg helhelger) lite var som helst i landet lite då och då samt i anslutning till GrillCon.

Har bara fotat några år, men ganska intensivt. De områden jag är mest intresserad av är natur och djur, där jag gillar både djur i rörelse/helfigur/porträtt, landskap, makro och astro.

När det är dedikerat djurfoto eller snabba rörelser så kör jag med min Nikon D7100 där det oftast sitter ett Nikkor 80-400/4.5-5.6 på.
I nästan alla andra fall så får mitt lätt kit följa med, som består av en spegellös Panasonic Lumix GX7 med ett Olympus 12-40/2.8 objektiv (motsvarande 24-80mm) samt ett Olympus 60/2.8 makro.

Utöver det har jag rätt mycket tillbehör och några olika objektiv ifall någon skulle vilja prova på något vid eventuell träffar.
Användarvisningsbild

TitoN

*nix-hackare

Inlägg13 feb 2017, 15:57

Jag hoppar på. Hade varit kul att lära sig lite mer och inte bara köra safe med auto.

Har en Nikon D3100 som behöver dammas av.
-- Just my 2 cents --

ZeldahsKim

på gång

Inlägg15 feb 2017, 18:22

Hej!
Zeldah tipsade mig om detta och sa att jag borde vara med. Jag tycker om att fota, men det var ett tag sen nu då det mesta av min tid går till studier och liknande, så det vore roligt att börja fota mer igen. Jag bor i Karlskrona och är uppvuxen i Hedemora(Dalarna).

Jag ser fram emot att kunna se olika foton, få lite tips och ny inspiration och jag skulle också vilja lära mig mer om redigering. Min kamera är en Canon 550D med några olika objektiv som säkerligen är relativt bra för sitt pris, om jag känner mig själv rätt. Tyvärr har de bara legat i en låda i hallen under lite för lång tid, men förhoppningsvis ska det bli lite ändring på det nu.
Användarvisningsbild

Carl Prados

html-kodare

Inlägg17 sep 2018, 02:41

Ja vill oxå vara me!

Ok, kör med en gammal Canon G11, men den funkar perfecto. Har varit med i allt från ökensandstormar till polarisar. Är moddad med utrustning från ett bolag i Seattle som leverarar främst utrustning till NASA, med en SEO som även gillar foto så han lyckas klämma fram lite spezialutrustning till diverse modeller. Hursomhelst, jag ansöker utan tvekan medlemskap i denna Blekingska klubb av fotopionjärer (+ en dansk). Hade tidigare utrustning från såväl Canon som Nikon, men kör nu bara med denna lilla juvel som jag använder främst till streetfotografering. Mjukvaran jag kör med för att "slabba" bilderna är Lightroom, men jag håller på och konverterar till Infinity Photo som jag kör på mina iPads. Att redigera bilder på Paddorna med en Apple stylus är överlägset bra. Råkar man sedan äga två stycken iPad Pro 12.9 samt två 10.5 så är det ännu bättre ;) Ok, enough med skryt, välj in mig för guds skull :) /Carl