Kmom10 - Flöde och tillgänglighet av parametrar

  • Författare
  • Meddelande

EmelieK

javascript-guru

  • Inlägg: 89
  • Blev medlem: 16 aug 2016, 16:31

Kmom10 - Flöde och tillgänglighet av parametrar

Inlägg28 okt 2016, 19:58

Hej,

Om man startar adventure.py med en parameter, är det tänkt att programmet skall avslutas efter att det angivna kommandot är genomfört eller är det meningen att spelet då ska starta? Om spelet får lov att starta där, är det meningen att dessa parametrar skall vara tillgängliga spelet igenom, eller är det bara vid programstart som de skall vara valbara?

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar,
Emelie
Användarvisningsbild

Allinrep

dbwebb

  • Inlägg: 1124
  • Blev medlem: 03 sep 2012, 09:19
  • Ort: Portugal (tillfälligt)

Re: Kmom10 - Flöde och tillgänglighet av parametrar

Inlägg28 okt 2016, 20:32

Det är tänkt att parametrar som börjar med - (som -h och --about) ska fungera i den vanliga terminalen. De ska utföra sin uppgift och sen avsluta programmet. De behöver inte fungera inne i spelet.

Kommandon som inte börjar med - (som h och fram) är menade att fungera som inventory från kmom04. Först ska spelet starta, sen erbjuda ett input-fält där man fyller i de kommandon man vill köra.

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster