tkinter och cygwin

• Författare
  • Meddelande

GunZten

css-hackare

tkinter och cygwin

Inlägg05 okt 2016, 12:03

Hur får man tkinter att funka med cygwin?

En fråga jag undersökt i flera dagar nu och kommit till slutsatsen att cmd prompten är nu min nya bästa vän om ingen här har något sätt att få det att fungera.

Tack på förhand
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: tkinter och cygwin

Inlägg05 okt 2016, 17:29

För egen del har jag inte testat.

Vi pratar om ett GUI lager och vill vi köra det i Cygwin så krävs X (?)

Vill man göra en GUI applikation i Windows, med Python/tkinter, så är troligen en mer framkomlig väg att installera Python på Windows (via installationsprogrammet eller chokolatey) och köra helt i Windows. Skippa Cygwin.

Men ta mitt inlägg med en nypa salt tills du testat eller någon annan konfirmerar.
...
..:
.... /mos

GunZten

css-hackare

Inlägg06 okt 2016, 11:06

Tack MOS....det du säger är precis det jag testat och gör just nu....verkar som cygwin bara har python 3.4.1 som packet just nu och i det verkar inte tkinter ingå.

Tog det som uppgift i databasteknik att göra en windows applikation i python...bara för utmaningen men föga kunde jag ana att skaffa tkinter var det jobbigaste :shock:

Rullar i cmd nu men jobbigt för man har (trots allt) blivit väldigt hemma i cygwin...kunde jag aldrig tro när jag började 1an och hatade consolen :lol:
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg07 okt 2016, 07:50

GunZten skrev:Rullar i cmd nu men jobbigt för man har (trots allt) blivit väldigt hemma i cygwin...kunde jag aldrig tro när jag började 1an och hatade consolen :lol:

:D
...
..:
.... /mos