PhoneGap

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

PhoneGap

Inlägg19 apr 2014, 17:43

HTML, CSS och JavaScript för att bygga webbappar är hett. PhoneGap är en Apache opensource som hjälper utvecklaren att bygga cross-mobile-applikationer.

Det kan egentligen vara grund till en hel kurs. Men vi har tidigare pratat om jQuery Mobile som en utökning av denna kursen och inriktning mot webappar. Troligen får den mobila inriktningen inte plats, men, vi får se.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

lala14

sql-guru

Re: PhoneGap

Inlägg26 aug 2014, 10:27

Sign me up! :D
Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, but Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad
Användarvisningsbild

lala14

sql-guru

Inlägg26 aug 2014, 10:34

Är det verkligen så mycket? För att kunna köra en hel kurs. Jag har inte pillat så mycket med PhoneGap, bara skrapat lite på ytan och testat att packa en "app" och installera på min mobil.

Fast jag kommer inte på så mycket mer än PhoneGap att ha med i en separat kurs. Mycket är redan med i Webbapplikationer för mobila enheter. :)
Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, but Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg26 aug 2014, 11:00

Ja, jag tänker testa om phonegap (eller liknande) kan vara en del i kursen Webbapplikationer för mobila enheter (webapp). Det kan täcka ett (troligen) eller två kursmoment i den kursen. Det hade passat bra in i den kursen.

Jag vill ha ett litet annant fokus på javascript2-kursen, så det som passar i webapp-kursen flyttas dit.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

lala14

sql-guru

Inlägg26 aug 2014, 11:36

Går det att flytta PhoneGap till den kursen så gör det. Den passar in mycket bättre där. Bara det håller ramarna och inte blir överfullt med information i kursen, fast det tror jag inte. Du kan ju alltid göra ett YouTube-klipp som berör PhoneGap. På så sätt blir det inte så sjukt mycket läsande (varierande). Kanske inte heller behöver vara ett krav utan valfritt för högre betyg, eller bara bra att kunna.

john.svensson

html-guru

Inlägg26 aug 2014, 16:01

Bild