Dagens TIL

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Dagens TIL

Inlägg24 sep 2019, 13:56

Läser en redovisningstext och ser en TIL som härmed blir utnämnd till dagens TIL.
Min TIL för det här kursmomentet har varit att det INTE är bra att hoppa över övningar och videos
i kurssidan, många huvudbryn har kunnat undvikas hade jag bara gått igenom allt från topp till botten
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: Dagens TIL

Inlägg08 okt 2019, 14:11

Ett förnuftigt bidrag till dagens TIL, om att ta en paus.
Min TIL för det här momentet är nog att det kan vara viktigt att ta en paus ibland, gå en promenad eller gör någonting annat. Som en reset för ditt sinne. Ibland när jag suttit och grottat i koden länge så börjar saker ta lång tid, man slarvar eller så blir saker inte bra. Då kan man spendera massvis av tid på något som till slut inte blir riktigt som man tänkt sig ändå. I sådana fall kan det vara värt att ta ett break, att återställa hjärnan lite och komma tillbaka med nya ögon.

En till på samma tema.
Min TIL för det här kursmomentet har nog varit att jag måste börja ta mer korta pauser från pluggandet, jag märker att många gånger när jag kommer på lösningar till problem är när jag tex är ute och går med min hund eller gör något helt annat än att sitta framför datorn. Saker blir klarare på något sätt när man man inte fokuserar så hårt på det som ska göras utan bara slappnar av och låta hjärnan vila.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: Dagens TIL

Inlägg18 nov 2019, 15:08

Uppsnappat i inledningen av design-kursen.

Att installera labbmiljö kan vara otroligt tidskrävande och frustrerande, ta tre djupa andetag och fortsätt. Ta en promenad, läs en guide, ring en vän och gör om gör rätt.

Antalet TIL:s är som vanligt för många för att återge.
...
..:
.... /mos