Antagning till senare del av utbildning, termin 3 och senare

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Antagning till senare del av utbildning, termin 3 och senare

Inlägg03 apr 2019, 08:38

Vilka möjligheter finns att göra en "anmälan till senare del av utbildningsprogram" för utbildningarna Webbprogrammering? Detta är främst relevant för de som gått (och klarat) de båda kurspaketen och vill fortsätta på campus eller distansprogrammet termin 3 med start hösten 2019.

Det finns utbildningsplatser på campusprogrammet, så där kan man bli antagen.

Till distansprogrammet så var det inga problem att bli antagen 2017 eller 2018. Men nu inför 2019 ser läget ut att vara annorlunda.

Programmet har 45 platser och per dagens datum är det minst 60 studenter som är aktiva och inte har en spärr (hinder att fortsätta). Av dessa 60 så är det 50 stycken som har tagit 20hp eller fler. Det är alltså minst 50 studenter som kan anses hyffsat aktiva.

Siffran 50 stämmer också när jag tittar i kursen databas, där är det 50 som klarat 3v uppropet.

Min egen gissning är att vi till hösten är cirka 40 studenter på programmet. Då finns eventuellt 5 platser över.

Jag skall prata med den som hanterar ansökningarna om det gå ratt samordna ansökningarna, eller ej.

Oavsett, har ni tidigare fått avslag på en ansökan så är det rimligt att skicka in ansökan igen, lite senare i vår och eventuellt även i augusti.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: Antagning till senare del av utbildning, termin 3 och se

Inlägg03 apr 2019, 09:11

En alternativ väg in på programmet är att söka på antagning.se nu (innan april 15) och bli antagen till termin 1 till hösten. När man väl är inne på programmet så kan man eventuellt bli uppflyttad till termin 3 (jag har ställt frågan till antagningen hur det fungerar).
...
..:
.... /mos