Utlandsstudier inför HT19/VT20

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Utlandsstudier inför HT19/VT20

Inlägg23 jan 2019, 20:20

Den internationella koordninatorn vill gärna informera om utlandsstudier för programstudenter (campus som distans).
Hej Programansvariga!

Den 1 mars är det deadline för ordinarie ansökan till utbytesstudier!

För att studenterna inte ska missa denna möjlighet så har vi två internationella studentambassadörer Sejla och Johannes som skulle vilja komma in en kort stund i klassen (ca 5 minuter) för att berätta om att deadline närmar sig och vart studenterna kan få mer information.

Från dig behöver vi följande:

Sal och tid när studenterna kort kan komma in i klassrummet i nästa vecka (v. 4).

Det är viktigt att informationen kommer till rätt klass, dvs. den eller de klasser där utbyte passar bra under HT 19 och/eller VT 20 inom programmet.

Hänvisa gärna studenter till Internationella kontorets allmänna infomöten om hur ansökan går till:
https://studentportal.bth.se/api/page/d ... 192020.pdf

Hör av dig om det finns frågor.
Jag ser fram emot att höra från dig inom kort!

Vi har inga träffar med tvåorna nu, så jag lyckas nog inte fixa nån träff där de kan komma med sin info.
Är du intresserad av utlanddstudier så börjar du kika på ovan länk.
Fråga mig om något är oklart.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: Utlandsstudier inför HT19/VT20

Inlägg23 jan 2019, 20:28

Sist jag kollade med internationella kontoret så sa vi att distansare från 120hp programmet bör lämpligast förlägga en termin utlandsstudier efter att utbildningen är klar.

Föt 180hp så är termin 5 mest lämplig för utlandsstudier.

Men, alternativ är tänkbara.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: Utlandsstudier inför HT19/VT20

Inlägg29 jan 2019, 13:40

Mer info om utlandsstudier, skrivet till mig som programansvarig. Lite oklart vad IK betyder, men jag gissar på Internationella Kontoret, men det är inte så viktigt i sammanhanget.
Hej!

IK introducerar nu ett enklare sätt för studenter att i Studentportalen hitta partneruniversitet per ämnesområde via vår databas MoveOn.

Följ länken: https://studentportal.bth.se/page/avtal-per-amnesomrade

Under Subject väljer studenten aktuellt ämnesområde och fyller man inte i något annat ska sökningen generera alla samarbeten inom ämnet.

Ämnesområde är självklart inte samma sak som program vilket medför att inom vissa program är fler ämnesområden möjliga.

Inom Industriell ekonomi så finns det exempelvis vissa samarbeten just inom Industrial Management men även inom Business. Vissa studenter har i tillägg en inriktning mot IT eller maskinteknik vilket gör att dessa ämnesområden också kan vara möjliga. Studenter inom Computer Science kan även välja Software Engineering eller Development of Digital Games beroende på inriktning osv.

Som IK mailat om tidigare så ansöker studenterna 1a mars för utbyte under HT19 och/eller VT 20, se info under länken ”Nu håller vi informationsmöten..”:
https://studentportal.bth.se/page/studera-utomlands

Påminn dem gärna om detta och i informera studenterna om vilken termin inom ditt program som är lämplig för utbyte.

MVH,

Åsa Bejdevi
International Coordinator

De ämnen som är mes relevanta för oss är Software Engineering och Computer Science, men andra alternativ är möjliga, man måste bara väga in det i sin examen.
...
..:
.... /mos