Räkna till 15 kan vara svårt ibland. Här kommer lite tips

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

bobbzorzen

SuperHyperNinjaMegaAssassin

Räkna till 15 kan vara svårt ibland. Här kommer lite tips

Inlägg26 jan 2014, 11:18

https://gist.github.com/bobbzorzen/8622006

Detta är första utgåvan av "Learn to count to 15 with bobba"
Den är utvecklad för att försöka hjälpa studenter komma på saker att skriva om i sina redovisningstexter.

Den innehåller 5 enkla tips om hur man kan komma upp till 15 meningar.
Har du några tips? lämna dem här under tillsammans med namnet du önskar citeras från, så kanske de kommer med i nästa utgåva!

Har du några åsikter om nuvarande utgåva, skriv 15 meningar här och beskriv vad som är fel och förslag på hur det kan förbättras!

;P
“I choose a lazy person to do a hard job. Because a lazy person will find an easy way to do it.” - Bill Gates

MrIsaksson

git-maestro

Re: Räkna till 15 kan vara svårt ibland. Här kommer lite tip

Inlägg29 jan 2014, 22:22

Jag fick komplettera min redovisning för att den var för kort och använder nu dina råd och jag har ett som kan läggas till.

Precis som alla andra så har jag svårt att komma ihåg allt som hänt under ett moment och kommer man inte ihåg så kan det bli jobbigt och tidskrävande att få ihop till en redovisning. Så nu gör jag så att varje gång jag sätter igång och jobbar så öppnar jag ett dokument och varje gång någonting händer (svårigheter, lösningar, frågor, utbrott osv) så skriver jag en kort mening i det dokumentet. Jag bryr mig inte om meningsbyggnader just nu utan jag bara skriver ner det så jag ska komma ihåg när jag väl sätter mig med redovisning. Och fortsätter jag såhär så får jag snarare bry med att ta bort en massa meningar, vilket är ett angenämare problem än det sistnämnda då jag kan lägga mer krut på kvaliteten i det jag skriver.

Funkar för mig.

//H
"Great programmers are lazy, and lazy programmers think in terms of reusability." - Beginning PHP and MySQL 5, From Novice to Professional, page 136.
Användarvisningsbild

bobbzorzen

Inlägg30 jan 2014, 00:50

Utmärkt!

Ja, det brukar vara så för de flesta tror jag. svårt att börja, men sen är det svårt att få stopp :P. (newtons first law of motion)
“I choose a lazy person to do a hard job. Because a lazy person will find an easy way to do it.” - Bill Gates
Användarvisningsbild

bobbzorzen

Inlägg16 feb 2014, 14:40

Lade till ditt tips mrIsaksson