Gå enbart sista året på Webbprogrammering BTH

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Gå enbart sista året på Webbprogrammering BTH

Inlägg30 aug 2013, 10:42

Jag har fått ett par frågor om detta och nu till hösten har jag ett par studenter som vill gå sista året på mitt program Webbprogrammering för att få en kandidatexamen. Dessa studenter har sedan tidigare en avklarad examen från programmet Webbprogrammering från Gotland, numer Uppsala.

I samband med det så funderar jag på om fler kan vara intresserade av den möjligheten. Inget bestämt, mest funderingar på att tydliggöra att möjligheten finns.

Jag har ett arbetsmaterial som diskussionsunderlag för vilka kurser som krävs på tredje året för att få ut examen men än så länge gör jag en individuell bedömning.

Här är en översikt av samtliga kurser som ingår i programmet Webbprogrammering BTH.

Som sagt, mest lösa funderingingar och vi får se vad de studenter som gör detta nu till hösten 2013 tycker om upplägget.

Låt mig veta om det finns mer intresse för liknande upplägg. Jag funderar vidare.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: Gå enbart sista året på Webbprogrammering BTH

Inlägg21 jan 2014, 17:41

Konceptet fungerar.

Vi har haft ett par studenter som gått på Gotland (numer Uppsala) i två år och sedan fortsätter med sitt sista år vid BTH, men förutsättningen är att man läst minst två av de inledande dbwebb-kurserna.

Är du intresserad av en sådan möjlighet så mailfråga mig, så tar vi detaljer och ser om det är möjligt, antingen inför denna hösten eller nästa höst.

Jag har inte utvärderat innehåll i andra utbildningsprogram för att se om samma möjlighet kan erbjudas där. Jag tar det efterhand.
...
..:
.... /mos