Borde jag investera i en webbkamera för redovisningsvideo

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Borde jag investera i en webbkamera för redovisningsvideo

Inlägg02 nov 2018, 11:42

Ja, det bör du.

Måste man ha en videofeed av sig själv i redovisningsvideon? Jag har ingen webbcam... Eller räcker de med att man skärmdelar och pratar?

Video är önskvärd men inte ett absolut krav (för närvarande). Vi tar ett steg i taget.

oki, kommer de bli ett krav så de är något man bör investera i?

Om man går programmet så är det min starka rekommendation att fixa en webcam och lära sig att hantera det i liknande inspelning. Jag tror starkt att det är en god kunskap. Det blir ju mer och mer video "där ute". Om man går kurspaketet så är det fortfarande min rekommendation, men kanske inte "starka".

Jag tror inte att vi kommer sätta video som krav under detta läsåret, möjligen till kommande höst, högst troligen inom två år. Men det kommer att gå åt det hållet. Delvis för att "omvärlden" vill se "rättsäker" examination så att alla vet "vem som är vem". Att dra in en video (och samtidigt visa sin fotolegitimation) vore möjligen ett steg på den vägen. Så, lite är vi tvingade att gå åt det hållet. Men jag kan tycka att det är rimligt och troligen ett bra sätt rent allmänt för distansundervisning.

När vi själva spelar in video och streamar så använder vi mest en webcam som heter Logitech 920C. Den ligger runt 800 kronor. Men man klarar sig säkert med betydligt enklare kameror, eller de som är inbyggda i en bärbar.
...
..:
.... /mos