Discord BTH Webbprogrammering

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Discord BTH Webbprogrammering

Inlägg25 maj 2020, 11:19

Under lp4 har vi testat en Discord server för att se hur det fungerar som handledning i kurser, som ett alternativ till Gitter.

Vi har även flyttat en del kommunikation internt i lärarteamet till discord, det verkar som det är lite lättare för lärarteamet att kommunicera via Discord. Kanske är det närheten till voice och stream/video/delad skärm som gör den plattformen aningen mer tilltalande än gitter eller irc.

På discord-servern finns även en kanal för alumni, maila mig på mos@bth.se, om du är alumni (webb, grillcon, kurspaket, irc:#db-o-webb) och vill ha access.

Jag gissar att discorden kommer att vara en del av höstens verksamhet, när de nya studenterna anländer. Men här får varje kurs och kursansvarig ta sitt eget beslut.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: Discord BTH Webbprogrammering

Inlägg09 okt 2020, 09:01

mos skrev:På discord-servern finns även en kanal för alumni, maila mig på mos@bth.se, om du är alumni (webb, grillcon, kurspaket, irc:#db-o-webb) och vill ha access.

Vi har jobbat vidare med Discord under hösten och den största chatttrafiken om utbildningarna och kurserna hamnar numer där.

På Discord finns nu även en kanal för "#jobb-företag-nätverk" där jag droppar in meddelanden som rör jobb, kontakter, nätverkande mellan företag, individer, studenter.

För dig som är alumni kan det vara ett bra sätt att nå ut till studentgruppen om ni letar anställa, timhjälp eller har ideér om exjobb.

För externa parter behöver man maila mig så droppar jag in infon (efter en viss bedömning om dess relevans).

FYI. Det finns en bot i Discord som ger notiser om allt som händer här i forument, så postas något så syns det i Discord #forum.
...
..:
.... /mos