GrillCon 2017 Höst

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

GrillCon 2017 Höst

Inlägg22 jun 2017, 17:21

GrillCon 2017 Höst avlöper traditionsenligt den tredje fredagen i september, närmare bestämt den 15/9.

Grillen är som vanligt på fredagen kl 17.

På fredagseftermiddagen har vi en seminarieserie mellan 13-16 (begränsat antal platser). Preliminärt schema äro:
- Prisjakt presenterar React och Redux.
- Prisjakt pratar om sitt machine learning projekt.
- Tomten tar ledigt från jobbet och kommer hit för att prata webbsäkerhet.

Shopping och hackning av grönt och kött i marinad händer på morgonen/förmiddagen.

Tror att det blir en upprepning av vårens frukost fredag klockan 09, det uppskattades ju av ditresande alumner och distansare.

Torsdagen är labbdag och innebandydag som vanligt. Men jag tror vi även anordnar vårt första dbwebb hackathon där vi samlas för att koda öppen källkod. Jag tänker hacka anax vid ett bord. Kanske litemerafrukt också, blir vi fler än 5 så delar vi upp oss på två bord så leder litemerafrukt det andra bordet. Fler hackathon-projekt-aspiranter-ledare anmäler sig här. Hackathonet börjar på torsdagen kl 10, håller på även under torsdagskvällen och avslutas klockan 12 på fredagen.

Foto och Fritidsklubben överväger lördagen och eventuell utflykt, vi stämmer av intresset så får vi se.

Så, som vanligt, en grill och lite mer aktiviteter runt omkring. För distansare är det en möjlighet att kolla in campus och omgivningar, för alumner en möjlighet att hålla kontakt och kolla in läget, en trivsam dbwebb-grej helt enkelt.

Som vanligt bjuder vi in dbwebb:are, studenter webbprogrammering (campus, kurspaket), programvarutekniker, alumner och likasinnade.

Webbplatsen är för tillfället kvar i vår-läge, eventuellt blir den uppdaterad... den som hänger med får se.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

Bäck

css-guru

Re: GrillCon 2017 Höst

Inlägg25 jun 2017, 10:15

Tagga :)
- Bäck (daBack)
En hängiven programmerare som diggar design.
Användarvisningsbild

Allinrep

dbwebb

Inlägg26 jun 2017, 10:15

Som distansare tyckte jag det var väldigt givande att få mingla lite med alla andra i våras. Ska självklart sikta på att vara med nu till hösten också.

Sökes: Parkeringsplats för husvagn i ca 1-2 veckor runt GrillCon, med tillhörande familj: mig, 30-årig sambo, 3-årig leksugen dotter och tre lösgående katter. Drömplats vore en familj med barn som vill leka med dottern och skog åt ena hållet så att katterna kan leka i vildmarken utan att störa.
Användarvisningsbild

litemerafrukt

troubleshooter

Inlägg22 jul 2017, 15:00

Hackaton låter skoj! Jag hackar också anax från kl 10 på torsdag :)
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg30 aug 2017, 16:06

GrillCon-sidan är nu uppdaterad med höstens program och det ryktas att man kan anmäla sig imorgon runt 13:30.
https://grillcon.dbwebb.se/
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

litemerafrukt

troubleshooter

Inlägg06 sep 2017, 18:24

Efter att ha räknat antalet timmar på dygnet både framlänges och baklänges har jag kommit fram till att jag inte får starta ett nytt projekt på hackatonet :?

Så jag tänker ägna timmarna med kravlöst kodande till att koda Purescript. Antingen bygga en liten server (me-sida ftw!) eller helt enkelt en massa kodövningar på http://exercism.io

Är det någon annan som är intresserad av att koda ett starkt typat (inte såna tradiga typer som i java/c++ utan snälla och hjälpsamma typer) helt funktionellt språk så bildar jag gärna bord och diskussionsgrupp. Kanske komma igång med Elm? Hjälper hemskt gärna till med det lilla jag kan :)
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg07 sep 2017, 19:41

Fixade en plansch lite snabbt och lätt.
Bild

Vårens plansch finns här:
https://grillcon.dbwebb.se/img/logo/pla ... 17-var.png

Personer med design-intresse kan anmäla sig hos mos för plansch- och badge-produktion inför vårens GrillCon. Hösten är körd och designas på klassiskt vis.
...
..:
.... /mos
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Inlägg12 sep 2017, 11:15

Vi brukar alltid glömma bort var shoppinglistan finns, men nu har vi hittat den.

Shoppinglistan i Google sheets:
https://goo.gl/qnfhVN

Och numer gittifierad och emacs-hackad med org-mode av kh31d4r:
https://github.com/kh31d4r/grillcon-shopping
...
..:
.... /mos