Lägga till Stylechooser-multisidan till me-sidan

• Författare
  • Meddelande

tobiasenglund

css-hackare

Lägga till Stylechooser-multisidan till me-sidan

Inlägg27 sep 2017, 11:27

Hej!
Jag har fastnat på något underligt.
När jag har lagt in stilväljarsidorna, så fungerar allting, förutom sidorna med processing-sidorna. Jag har gjort var_dump på $_SESSION och den är rätt i processing-sidorna. När jag sedan tittar på dem i de anropande filerna, så är det default som gäller, eller det som jag ändrat till med hjälp av GET eller POST, utan processing-sida. Det är bara de "magiska" sidorna som inte fungerar. Jag ber om ursäkt för css-filerna för tillfället... :)
Jag blir inte klok på vad det är och har suttit fast i några dagar.

Så här ser min processing-sida ut:

Kod: Markera allt
<?php
$name = substr(preg_replace('/[^a-z\d]/i', '', __DIR__), -30);
session_name($name);
session_start();

// Check if style is changed and then set it
$style = isset($_POST['style'])
    ? $_POST['style']
    : null;

if ($style !== null) {
    $_SESSION['stylesheet'] = $style;
}

// To debug a processingpage, before it does its redirect
//var_dump($_SESSION);
//die();

// Redirect to the resultpage
header("Location: chooser.php?page=postform-simple");

http://www.student.bth.se/~toen17/dbwebb-kurser/htmlphp/me/kmom04/me4

Tacksam för all hjälp.
Användarvisningsbild

Allinrep

dbwebb

Re: Lägga till Stylechooser-multisidan till me-sidan

Inlägg27 sep 2017, 11:40

Om du är säker på att $_SESSION är rätt inne i processingssidan så verkar det som att något annat skriver över sessionen efteråt. Eller dubbelkolla att det är samma session som har startats. Sätt ett nytt sessionsvärde i chooser.php, t.ex. $_SESSION['test'] = 'gurka';, och se om det dyker upp på processingsidan när du dumpar ut sessionen.

Om det är samma session får du kolla om något skriver över det. Följ flödet till alla dina includes (t.ex. config.php) för att se vad som händer när du kommer tillbaka från processingsidan.

tobiasenglund

css-hackare

Re: Lägga till Stylechooser-multisidan till me-sidan

Inlägg27 sep 2017, 12:56

På min lokala server, så blir det fortfarande konstigt med $_SESSION, men när jag publicerar det på kursservarn, så är $_SESSION inte satt alls. Jag får klura vidare på detta tror jag. :|

EDIT:
My bad. Jag ska lägga in kod så att om inget stylesheet är valt, så blir det default per default... :)
Dock samma fel som tidigare, att det inte går med process-sidorna. Jag ska testa att nollställa $_SESSION och se vad som händer då.

EDIT 2:
Jag bytte ut de tre raderna för session-hantering och länkade in config.php-filen istället, så nu fungerar det. Jag har blivit lite klokare på detta, men vet inte riktigt hur. Tack för hjälpen.