Artikel: Installera PHP Xdebug

• Författare
  • Meddelande
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Artikel: Installera PHP Xdebug

Inlägg28 apr 2017, 17:18

Det finns en artikel som visar hur man installerar PHP Xdebug. Installationen är en del av den generella labbmiljön.

Ställ frågor eller bidra med tips och trix rörande artikeln.

Sedan tidigare finns det inlägg som beskriver "Installera Xdebug på XAMPP MacOS" och "Installera Xdebug på XAMPP Windows". De trådarna kan innehålla intressant information men bör nu kunna ersättas av denna tråden och den artikel som hänvisas till ovan.
...
..:
.... /mos

makreng

troubleshooter

Re: Artikel: Installera PHP Xdebug

Inlägg01 sep 2017, 11:24

Xdebug finns inte i någon av mina ini-filer, försökte kolla how-to lokalt men denna sökväg: file:///dashboard/docs/activate-use-xdebug.html ger bara en tom fil. Vågar inte riktigt härja runt och peta eftersom jag inte vill förstöra någonting. Vad kan jag göra?

makreng

troubleshooter

Inlägg01 sep 2017, 11:44

makeng skrev:Xdebug finns inte i någon av mina ini-filer, försökte kolla how-to lokalt men denna sökväg: file:///dashboard/docs/activate-use-xdebug.html ger bara en tom fil. Vågar inte riktigt härja runt och peta eftersom jag inte vill förstöra någonting. Vad kan jag göra?

Vågade peta lite trots allt.
Om någon annan får samma problem så gjorde jag en php -i phpinfo, kopierade outputen till denna sida https://xdebug.org/wizard.php, körde analysen och den berättade precis hur jag skulle göra för att få till xdebug.
Användarvisningsbild

Aurora

php-guru

Inlägg01 sep 2017, 11:53

Den hemsidan gjorde susens för mig, tack för tipset!
"En ring att sämja dem, en ring att främja dem, en ring att djupt i mörkrets vida riken tämja dem"

"Stressa som fan, men inte jättemycket"

Regex? (ノ◕ヮ◕)ノ
Användarvisningsbild

emsa16

troubleshooter

Inlägg01 sep 2017, 12:25

Jag hade samma problem, alla vägar att installera Xdebug misslyckades av orsak eller annan. Guiden på xdebug.org som makeng länkade till var det som till slut löste installationen.

anbp17

html-guru

Inlägg06 maj 2018, 09:19

makreng skrev:Om någon annan får samma problem så gjorde jag en php -i phpinfo, kopierade outputen till denna sida https://xdebug.org/wizard.php, körde analysen och den berättade precis hur jag skulle göra för att få till xdebug.

Tack! Detta var lösningen för mig.