Anslutning till BTH-db

• Författare
  • Meddelande

kundkingan

css-hackare

Anslutning till BTH-db

Inlägg30 nov 2015, 18:57

Hej!

Gjorde klart kursmoment 4 föra veckan och skulle nu börja på kmom05 i oophp kursen. Och då fungerade allt som det skulle,men nu så får jag fram error när jag går in på de sidor som kräver anslutning till BTH databasen. Det funkar när jag har laddat upp det men inte på min egna dator.

Jag ominstallerade datorn i helgen, vet ej om det påverkar det. Men iallefall så har jag testat andras koder men det verkar inte att fungera det heller.

Anax: Uncaught exception:
SQLSTATE[HY000] [2002] Anslutningsf�rs�ket misslyckades eftersom den anslutna datorn inte svarade inom en viss tid eller p� grund av att den etablerade anslutningen till v�rddatorn inte l�ngre fungerar.

#0 S:\Program(x86)\xamppp\htdocs\oophp\kmom05\King\src\CDatabase\CDatabase.php(32): PDO->__construct('mysql:host=blu-...', 'daae15', 'gömd', Array)
#1 S:\Program(x86)\xamppp\htdocs\oophp\kmom05\King\webroot\movie_search.php(83): CDatabase->__construct(Array)
#2 {main}
Användarvisningsbild

mos

dbwebb

Re: Anslutning till BTH-db

Inlägg02 dec 2015, 13:41

Du försöker ansluta till blu-ray från din lokala maskin, via PHP, vilket spärras i BTHs brandvägg. På din lokala maskin får du köra mot din lokala databasserver och när du laddar upp på BTHs studentserver så kör du mot den databasservern.

Bäst är om man fixar till i config-filen så att den kan se vilken miljö man är på, så behöver man inte ändra inställningar beroende på om man kör lokalt eller på studservern.
...
..:
.... /mos